tarantula´s, krokodillen en piranha´s... avontuur! - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van lindabot - WaarBenJij.nu tarantula´s, krokodillen en piranha´s... avontuur! - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van lindabot - WaarBenJij.nu

tarantula´s, krokodillen en piranha´s... avontuur!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2008 | Brazilië, Campo Grande

Soms moet je gewoon gaan voor het avontuur. De Pantanal in Brazilie is een jungle-gebied met de hoogste concentratie dieren. En aangezien ik toch liever voor de natuur kies, dan voor steden of stranden, heb ik toch het risico genomen met de warmte en de bus gepakt naar Campo Grande, de gateway naar de Pantanal. Na een dagje wennen aan de warmte ben ik toch echt de bus ingestapt en 6 uur lang de bushbush ingereden met 2 belgen en nog een Nederlander. Niks geen Portugees leren, gewoon Nederlands praten ha ha.

Maar ja, heet dat het was. In een open vrachtwagen met een paar bankjes er in en maar hobbelen over onverharde wegen. De rit heb ik gelukkig overleefd en na een koude douche kon ik het terrein verkennen van onze lodge. 28 km van de dichtsbijzijnde weg, papagaaien in de bomen, een wild zwijn met 2 baby´s die de de prullenbakken proberen leeg te halen en een toucan die regelmatig de boom op het terrein bezoekt... je bent daar absoluut in een andere wereld. In deze wereld sta je overigens vroeg op om voor de ergste hitte al je eerste excursie te doen: in dit geval een wandeling van 2,5 uur door de bush bush op slippertjes, want dat wordt aangeraden. We zagen vogels die je in de dierentuin nog niet eens ziet, aapjes die luierden op takken of probeerden op toeristen te plassen (aapjes kijken voor ons, toeristjes kijken voor hun), maar ook bush-herten, gordeldieren en coaties (de soort van wasberen die ik ook al in Iguazu had gezien). En hoewel het een unieke belevenis is, was het laatste uur gewoon bikkelen en de hitte overleven. 37 graden! Na een koude douche, een uitstekende lunch en een siesta in een hangmat stond de tweede excursie op het programma: opnieuw een hike! Eerst met een jeep verder de bush bush in en toen... wat een mazzel: een tropische regenbui op onze koppies. Gelukkig maar eventjes, dus daarna konden we met natte voeten aan de wandel. Het leek even bijna Nederland met de regen, het gras en de bomen, behalve de palmbomen dan en de aligators in de sloot :-)

Deze trip hebben we nog meer dieren gezien: de krokodillen dus, maar ook de allerschattigste Capibara´s die lijken op hippo´s maar die eigenlijk uitvergrote cavia´s zijn ter grote van een labrador. Maar ook wilde zwijnen, overvliegende papagaaien en een groep van minstens 10 coaties. Zo schattig. Prachtige omgeving met meren vol met waterlelies en dus ook kaaimannen en dan.... op blote voetjes het meer oversteken! Gillen! Tot je enkels diep in de modder, geen idee waar je loopt en de kaaimannen wachtend op een paar meter afstand tot je onderuit gaat! Maar ook dat heb ik overleefd en eigenlijk was het ook wel heel erg lachen (achteraf dan).

Na de hike, vanaf een lekker plekje in de truck een geweldige zonsondergang gezien. Wat een kleuren! Waarschijnlijk de mooiste zonsondergang allertijden in mijn historie.

Daarna in het donker verder rijden en met de spotlight dieren zoeken. Gewoon dikke vette tarantula´s gezien, terwijl we daar ´s middags nog vlakbij hadden gelopen. Sommige dingen kan je beter maar niet weten.

En waar ik nog het allerblijst van werd... de vuurvliegjes! Elfjes in vermomming... wat een magisch gezicht. Daar kan geen vuurwerk tegenop. Helemaal gelukkig ben ik mijn bedje ingerold.

De volgende dag hebben we op piranha´s gevist en gevangen ook... Stukje vlees aan je hengel en binnen 10 seconden heb je een piranha aan je hengel. Helaas laten ze zich niet heel gemakkelijk vangen, maar alleen al het zien van die Piranha´s was de moeite waard. En uiteindelijk hadden we met 10 vissen geen slechte score.
De piranha´s stonden ´s avonds gewoon op tafel (maar toch niet geproefd, ze waren met huid en al de frituur ingegooid en dat zag er niet zo top uit).

De laatste dag extra vroeg mijn bed uitgegaan voor een zonsopgang. In mijn uppie aan de wandel gegaan naar een meertje met waterlelies, omdat je dan zo´n mooi spiegeleffect op het water hebt. Mooi plekje vlak aan de rand en dan op zoek naar een mooie bloem in de lelies. Geen bloem gezien, wel een kaaiman op 2 meter afstand van mijn voeten. Oeps, dat is toch wel schrikken. Gebrul van apen op de achtergrond, ja het was me een zonsopgang wel. Daarna gevaren op diezelfde rivier met Piranha´s. Een stuk of 20 krokodillen gezien, maar helaas geen Anaconda, maar die zie je niet zo vaak.

Al met al een super trip en een hoop mazzel met de temperatuur.

Morgen ga ik door naar Rio. Eens zien of deze stad mij kan boeien of dat ik meteen weer op zoek ga naar een stukje mooie natuur...

Besos,

Linda

  • 03 December 2008 - 20:22

    Ramon:

    Het lijkt wel of je het paradijs beschrijft. Heerlijk hoor zo ver van de bewoonde wereld.

    hasta luego

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Campo Grande

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 8875

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: