Feliz navidad - Reisverslag uit , van lindabot - WaarBenJij.nu Feliz navidad - Reisverslag uit , van lindabot - WaarBenJij.nu

Feliz navidad

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2008 | ,

Allereerst allemaal een hele fijne kerst gewenst. Jullie zullen het vast een beetje kouder hebben dan ik, maar jullie hebben echt kerstsfeer en dat is hier ver te zoeken. Ik heb Wham nog niet 1 keer Last Christmas horen zingen. Ook nog geen idee of we vanavond iets te eten kunnen krijgen, dus dat wordt een bijzondere kerst.

De afgelopen week was relatief rustig. Het verblijf op het eiland Morro de Sao Paulo heb ik zo lang mogelijk gerekt, want wat was het er heerlijk. Zonsondergang met een fles Santa Julia wijn in een hangmat met loungemuziek op de achtergrond... het kon niet beter. Ik heb deze dagen toch gemiddeld 3 Caipirinha's gedronken en daarna nog fruitcocktails. Niet zo gezond voor de lever, maar wat een heerlijkheid. Dit is pas echt vakantie.

Maar ik ben niet gaan reizen om niks te doen, de rest van de wereld moet ontdekt worden, dus vanuit Morro de Sao Paulo ben ik rechtstreeks naar Buenos Aires teruggegaan, per vliegtuig dit keer. En vanuit Buenos Aires dezelfde avond weer door naar Mendoza. 2 nachten kwijt met reizen, maar dit keer wel superdeluxe. Brede leren stoelen die helemaal plat kunnen, wijntje bij het eten en een heel bijzonder uitzicht: ik dacht toch echt dat ik terug was in Nederland... groene weilanden, koeien en bomen. En zelfs een paar regendruppels. Het leek even alsof ik weer terug was. Maar direct bij het wakker worden, leek het weer op Argentinie. Nu allemaal wijngaarden en de Andes op de achtergrond.

Mendoza is bekend om zijn wijnen en dat was ook de belangrijkste reden voor mij om er naartoe te willen. Meteen op de dag van aankomst 2 bodega's bezocht en wijnproeverijen gedaan. Misschien iets te toeristisch, want ik was niet echt onder de indruk. De volgende dag de 'highlight'-excursie High mountains gedaan. Prachtige omgeving, maar van de 10 uur, 6 uur in e bus gezeten en 2 uur in restaurantjes. Ik ben toch wel wat meer gewend :-). Wel voor het eerst een kolibrie gezien. En ook nog op de foto gekregen. Wat zijn dat leuke beestjes.

Na een dagje rust heb ik met 3 anderen een fiets gehuurd om op eigen houtje bodega's te bezoeken. Ik was voorbereid om een dag hard werken in de zon... maar dat was niet echt nodig. De eerste bodega 'Tempus nog iets' was meteen geweldig. Wat een professionele ontvangst. En de wijnbar was mooi ingericht. Nog voordat ik iets gegeten had die dag, stonden er al drie prachtige wijntjes voor mijn neus. Hier wilden we niet meer weg. We konden onszelf nog net dwingen om naar de Bodega aan de overkant te gaan voor een tweede proeverij en een lunch, maar verder dan dat zijn we niet gekomen. We moesten toch echt terug voor een glas van de pleno. Yummie. Die ga ik zeker bestellen als ik weer thuis ben.

Na deze heerlijke dag weer op de bus gestapt richting Santiago in Chili. Ha ha, precies de zelfde route als de high mountain excursie, maar dan zonder foto-stop. Tip voor andere reizigers: als je met de bus naar Santiago gaat, neem dan een plek aan de linkerkant. Daar heb je 6 uur lang geweldige uitzichten. En 2 uur lang gedoe aan de grens, maar dat heb je ook als je rechts zit :-). Even leek het zelfs een witte kerst te worden met alle eeuwige sneeuw, maar daar is niets van terug te vinden in Santiago.

Vandaag is Monique ook gearriveerd, dus nu begint echt het laatste deel van de reis: Patagonie. Maar eerst op zoek naar wat te eten...

Iedereen thuis nogmaals hele fijne kerstdagen gewenst. Volgend jaar ben ik er weer bij.

Heel veel liefs

  • 25 December 2008 - 17:42

    JOE:

    Hey Linda!

    No Wham Last Christmas? You are really in Paradise ;-)

    Also Merry Christmas to you!

    Big kiss,

    JOE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8823

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: