On my way home - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu On my way home - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu

On my way home

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Ja, nu zit het er definitief op. 10 geweldige weken waarin ik eigenlijk alleen maar ongelofelijk veel geluk heb gehad. Het was gewoon perfect.

De laatste 2 natuur-dagen hebben we doorgebracht in Bariloche, het merendistrict van Argentinie. Zodra je aankomt, zie je het al: alleen maar meren en bergen en overal bloemen, want het is hier natuurlijk hartje zomer. Prachtig. De eerste dag zijn we eerst met een ski-lift naar boven gegaan voor het uitzicht op de meren en de bergen en daarna op de lokale bus gestapt om weer eens een hike te doen. Een kleintje, want mijn knie was wel hersteld, maar toch... Door het bos, langs knalblauw water, overal overhangende bamboe. Een prachtige hike.

Voor de tweede en laatste dag in de natuur hebben we de een boottocht gemaakt over het grootste meer van het gebied, langs een waterval naar een natuurpark. Daar samen met de 100 anderen toeristen de waterval van alle mogelijke kanten bekeken en dan onder leiding van het personeel van de boot een wandelingetje door het bos naar de camping voor een hamburger. Ja, het toppunt van avontuur! Toen we ons weer op moesten maken voor de laatste wandeling, ontdekten wij een paadje naar Rio Frias. Nog nooit zo'n mooie kleur water gezien. Lichtgroen, maar dan net alsof er liters melk in was gekieperd. Gefilterd licht door de bomen, complete stilte en een valk die ons vanuit de boom goed in de gaten hield. Dat was nog eens natuur in al zijn schoonheid. Zelfs de paar kinderen die ook het paadje hadden gevonden werden er stil van. Ja, dit was een perfecte afsluiter van het natuur-gedeelte van mijn reis.

De afgelopen dagen hebben we in Buenos Aires doorgebracht. Voor mij alleen maar herhaling van alle leuke dingen van het begin van de reis: empenadas, ijsjes, tango, La Boca, steaks en het gezelschap van Steve, mijn reismaatje tijdens het grootste deel van mijn trip door Brazilie. Heel leuk om mijn reis af te sluiten op dezelfde manier als ik hem ben begonnen. Maar nu met een heleboel rust en een hartje vol met prachtige plaatjes en avonturen. Nu is het dan echt voorbij en ik ben er ook klaar voor om terug te gaan. Meer mooie ervaringen passen er simpelweg niet meer bij.

Allemaal heel erg bedankt dat jullie mijn reisverhalen hebben willen volgen en bedankt voor alle lieve reacties. Het heeft Nederland altijd heel dichtbij gehouden.

Hele dikke kus aan iedereen en ik zie jullie gauw.

Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 936
Totaal aantal bezoekers 8819

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: