Gauchos, cactussen en een zoutvlakte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu Gauchos, cactussen en een zoutvlakte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu

Gauchos, cactussen en een zoutvlakte

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2008 | Argentinië, Salta

Na weer een lange busreis ben ik aangekomen in Salta. Niet te vergelijken met Buenos Aires. Nog steeds een hele grote stad, maar dan zonder hoogbouw en met een Plaza in het centrum, inclusief diagonale paden en fontijn. Maar ook de mensen hier zijn anders dan in het rijkere westen. Ik ben er nog niet helemaal over uit, maar de prijs voor de mooiste stad krijgen ze niet van mij, terwijl ze zichzelf wel hebben uitgeroepen tot Salta la Linda.

Dit keer tref ik een halfvol hostel. Gelukkig maar, want ik heb een dorm geboekt en nu hebben we de kamer met zijn tweetjes. Mijn kamergenote komt uit Engeland en het klikt meteen. Met haar busgenoten Liam en Lisa hebben we de stad verkend en zijn we met een gondel naar het hoogste punt gegaan. Dan zie je pas hoe groot de stad is. Maar voor de stad zijn we niet gekomen, dus de volgende dag zijn we meteen met zijn allen op excursie gegaan. Niet met de Train to the clouds (want die blijkt 200 US dollar te zijn), maar dan met een busje dezelfde route, plus de zoutvlakte van Salta.

De excursie duurde 15 uur, maar dan zie je ook wel totaal verschillende landschappen. Van rainforest en prachtig gekleurde bergformaties tot woestijngebied met cactussen. De zoutvlakte viel helaas een beetje tegen, na de zoutvlakte van Uyuni van vorig jaar. Toen waren we blijkbaar precies in de goede tijd van het jaar gegaan, want nu was het veel stoffiger en bruiner. En natuurlijk veel kleiner. Gelukkig hebben we nu wel de spectaculaire foto´s gemaakt, die we toen nog niet kenden (wat lachen dat je perspectief weg is). De excursie ging tot dik boven de 4000 meter, dus voor het hoogte verschil hebben we allemaal druk coca-blaadjes weg zitten kauwen. Op het hoogste punt liepen we letterlijk door de wolken. Net als mist, maar dan toch anders. Daarbij opgeteld dat ik met de leukste mensen in de bus zat, was het zeker een geslaagde dag. Je moet alleen goed opletten dat je niet blijft vergelijken met andere plaatsen in de wereld. Het heeft gewoon zijn eigen charme.

Vandaag heb ik weer een excursie gedaan. Dit keer zonder mijn verse vriendjes, maar wel met dezelfde supergids. De voertaal was vandaag Spaans, dus ik heb flink kunnen oefenen :-).

Vandaag zijn we door het land van de gauchos gereden. Ruig land, oneindig veel cactussen en weer andere mooi gekleurde berglandschappen. Vandaag alleen al heb ik een stuk of 80 foto´s gemaakt, waarbij op praktisch iedere foto wel een cactus staat, ik bedoel maar.... Naast cactussen ook nog cavia´s in het wild gezien. En natuurlijk lama´s, maar die ken ik nu wel. Ha ha, hoe blase kan je worden van het reizen.

Morgen staat een wijntoer op het programma. Vandaag bij de lunch al een voorproefje gehad en die was zeker geslaagd, dus ik kijk er weer naar uit. Helaas checkt mijn Engelse roommate vandaag uit, dus misschien slaap ik vanaf vanavond weer alleen. Zo gaat het nou eenmaal. Je verzamelt wel een enorme berg emailadressen, dus dat wordt nog druk aan de slag voor het uitwisselen van foto´s.

Zaterdag staat de busreis naar Iguazu op de planning. Weer 24 uur in de bus en dan in een hotel met zwembad en uitzicht op de machtige watervallen. De watervallen liggen op de grens met Brazilie, dus vandaar uit trek ik Brazilie in. Spannend.

Tot gauw weer.

Chau (met dank aan Gallina),

Linda

  • 22 November 2008 - 13:07

    Monique:

    Hola!

    Wow, tempo zit er weer goed in zie ik ;-) Wat heb je alweer veel gezien en beleefd in korte tijd.
    Bewaar je nog wel een beetje energie voor Patagonië? ;-)

    Ik waan me hier in NL ook maar een beetje op de zoutvlaktes, krijg ik toch al een heel klein beetje vakantie gevoel. Ook hier is nl. alles momenteel wit, maar dan van de sneeuw....

  • 25 November 2008 - 13:54

    Ramon:

    Hola linda Linda,

    Wat een geweldige reis ben je aan het maken. Leuk om af en toe even tijdens het werken weg te dromen bij jouw verhalen. Kan wel zeggen dat ik een beetje jaloers ben.

    Saludos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 8866

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: