Eindelijk Palermo - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu Eindelijk Palermo - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu

Eindelijk Palermo

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

16 November 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Na de prachtige natuur zit ik weer in de drukte van Buenos Aires. Maar dit keer eindelijk in Palermo. En het is hier heerlijk. De temperatuur is eindelijk gedaald tot een frisse 24 graden, maar mij hoor je niet klagen. Op dit moment heb ik een fantastische grote kamer in een voormalig herenhuis...hoge plafonds, donkerrode vloer en muur en allemaal gangen en trappen door het huis heen. Perfect hostel.

Direct voor de deur een ijswinkel waar de italianen nog wat van kunnen leren, om de hoek alle empenadas (50 eurocent per stuk) en hartige taarten die je maar kunt bedenken. Allemaal parken in de buurt waar nog steeds de bomen paars in bloei staan en dan ook nog eens de bars, restaurantjes en winkeltjes in prachtig groene straten. Picture perfect.

Door de economische crisis van een paar jaar geleden was het voor de Agentijnen onbetaalbaar om te importeren. Daardoor zijn er allemaal zelfstandige winkeltjes ontstaan met eigen ontwerpen productie. Allemaal uniek dus en de H&M hoeft het hier niet eens te proberen.

Natuurlijk heb ik ook nog wel eens mijn dipje, je moet tenslotte steeds je weg vinden en soms ben ik uren aan het dwalen door lelijke wijken en kan ik me niet voorstellen dat er nog iets moois is in Buenos Aires. Maar zoals Danielle al zei: die momenten kunnen zomaar ineens omslaan in leuke momenten. En zo zit je ineens in en parkje bier uit een literfles te drinken met mensen die je net 5 minuten eerder pas in je hostel hebt leren kennen.

Maar de reiskriebels blijven en de trip naar Salta is geboekt (al heb ik nu een beetje spijt van mijn fanatieke tempo, want het leven hier is wel heel goed). Morgen zit ik weer voor 20 uur opgesloten in een bus, op weg naar de Andes. Daar zal het weer een compleet andere belevenis worden.

We gaan het zien. Eerst maar eens kijken of ik een eetmaatje kan vinden of in mijn uppie met een boek een restaurant in duik.

Ciao (de Argentijnse schrijfwijze is anders, maar die kan ik even niet vinden).

Linda

P.S. Die naam van mij breekt overal het ijs (Aah Lienda, do you know what that means? Beautiful girl, yes)

  • 17 November 2008 - 10:45

    Marie Louise:

    He Lin, je bent echt stoer bezig! Wauw, wat een belevenis. En in gedachten reizen je vriendinnen met je mee, dus zitten ook stiekem aan je tafeltje in het restaurant (dus je zit nooit alleen.......!)

  • 17 November 2008 - 14:28

    Gallina:

    Chau!

  • 19 November 2008 - 16:41

    Romy:

    Ben vandaag thuis en zag een een of travelprogramma. Ging over Zuid amerika (chili) maar was zo leuk om even een beeld te krijgen waar jij nu uithangt. Prachtig. OOk chris was bij de pinquins en ze waren aan het duiken met fantastische vissen., Terwijl ik op de bank aan het buffelen ben met ene laptop op mijn schoot... weet wel waar ik zou willen zijn ;-)))
    Gelukkig genoeg leuke dingen om deze winter door te komen. En jij komt de tijd ook wel door zo. Vind het zo knap dat je dat allemaal in je eentje onderneemt en niet in paniek raakt bij de gedachte alleen te zijn. Maar dat hoeft dus ook blijkbaar niet want je komt altijd wel weer iemand tegen met wie je weer ns kunt kletsen. Nou meissie. Ik ga ns kijken wat ik ga eten. Geniet lekker en een hele dikke knuffel en poot van sam en moos xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 8820

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: