Colonia, Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van lindabot - WaarBenJij.nu Colonia, Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van lindabot - WaarBenJij.nu

Colonia, Uruguay

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2008 | Uruguay, Montevideo

Gisteren voelde aan als mijn eerste dagje vakantie. ´s Ochtends vroeg met de ferry naar Colonia in Uruguay. Daar hadden we een walking tour geboekt. In totaal hebben we een uur rond gelopen, maar het is zo piepklein dat we van praktisch iedere steen uitgelegd gekregen hebben waar die steen vandaan kwam. Gelukkig is Colonia een prachtig stadje, het oude deel dan. Overal kodak-momentjes. Maar bovenal was het heerlijk om uit de stad te zijn en in de frisse lucht.

Eerst lekker een paar uurtjes geluierd op het strand en daarna terug het oude deel van de stad in. Daar hebben we een paar uur lang tapas gegeten in een geweldig restaurantje. Blijkbaar was ik niet de enige die het restaurantje geweldig vond, want overal hingen pagina´s uit tijdschriften van alle reviews die ze hadden gekregen. De eigenaar bleek de lokale dorpszanger te zijn, dus die zong nog een moppie weg in de hoop zijn verstofte cd´s te kunnen verkopen. Maar wij hebben het bij tapas gehouden en 2 liter Quilmas bier. Lekker. Dan merk je pas hoe relaxed het is om de stad uit te zijn.

Vandaag ben ik met een hostel-genoot naar La Boca gegaan, de meest gevaarlijke buurt van Buenos Aires, maar veruit de charmantste. Eerst nog geluncht in het nieuwe deel van BA en dat is juist weer volgens de Europese standaard. Lekker!

Vanuit het rijke deel pakten we de taxi naar het arme deel. Natuurlijk waren we vooraf gewaarschuwd om vooral geen gekke dingen te doen en vooral een radio-taxi te nemen, want die zijn het meest betrouwbaar. Nou het begon lekker, want de taxi-chauffeur ´vergat´ de meter aan te zetten. Ja, dan ben je meteen voorbereid om afgezet te worden. De taxi-rit ging door een deel van de stad dat lijkt op buurten die je wel eens in films ziet waarbij je weet dat de hoofdpersoon geheid in de problemen komt. En natuurlijk mensen met hun handeltje op de weg, waardoor wij heel erg langzaam moesten rijden. Ik deed het praktisch in mijn broek. Ik heb zelfs de geheugenkaart uit mijn camera gehaald, want mijn camera kun je krijgen, mijn foto´s niet!

Maar het viel gelukkig 100% mee en we kwamen in het toeristische deel van La Boca aan. Wow, wat een ervaring! Overal tango-muziek en iedere 10 meter een ander stelletje wat een showtje gaf. En dan al die huisjes in alle kleuren. De sfeer was geweldig. Een hele stapel foto´s gemaakt en toen op een terrasje neer gestreken. Bleek de beste keus te zijn van alle terrasjes, want we kregen met toch een fantastische tango-show: live muziek, oude mannetjes op de accordeon en een heel knap stel waarbij de passie er vanaf droop! Helemaal happy. Daar wil ik zeker naar toe terug voordat we weer terugvliegen naar Nederland.

Vanavond is er een mega-dancefeest hier in Buenos Aires. Maar eigenlijk ben ik veel meer in de mood voor nog meer tango, dus ik ga proberen te regelen dat ik mijn ticket mag om boeken naar een tango-avond. Ha ha, Linda wordt eindelijk volwassen.

Morgen check ik eindelijk uit en ga ik de natuur in. Eerst 18 uur in de bus zitten en dan 3 dagen lang walvissen spotten, zwemmen met dolfijnen, wandelen met de pinguins en op de foto met zeeleeuwen. Hoe goed is dat!

Besos uit Argentinie!

  • 09 November 2008 - 16:18

    Bart Lansen:

    eeey lin! ik heb ff in sneltreinvaart je reisverhaal tot nu toe gelezen! ben jaloers! volgens mij heb je het prima naar je zin daar.. in ieder geval heel veel plezier nog de komende weken en ben benieuwd naar alle foto's!!

    dikke kus bart

  • 10 November 2008 - 08:58

    Romy:

    he Lin,

    wat maak je toch heerlijke dingen mee en wat beschrijf je het goed. Krijg er een goed beeld bij zo. Hier een beetje saai vergeleken met jou ;-) Gister sjagerijnig dus wat helpt dan beter dan even shoppen haha. Mooie tas gekocht dus helemaal blij. Geniet lekker (doe je toch wel). Knuffel van Sam en moos en mij natuurlijk X

  • 10 November 2008 - 11:06

    Sui:

    Lekker ding, je tango-partner!

  • 10 November 2008 - 15:15

    Eline:

    je bent wel heel innig met je tangopartner... wat is hier gaande Linda Bot ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 8873

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: