Walvissen, pinguins en zeehonden... - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu Walvissen, pinguins en zeehonden... - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu

Walvissen, pinguins en zeehonden...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2008 | Argentinië, Puerto Madryn

Afgelopen zondag heb ik de bus gepakt richting het Zuiden: Puerto Madryn in Pategonie. De bus deed er 19 uur over en er zat geen enkele toerist in. De eerste 2 uur ben ik druk bezig geweest mijn Spaans te oefenen met een mede-reiziger, tot hij gelukkig een ander slachtoffer vond en ik lekker een filmpje kon kijken. Prima geslapen, toen een filmpje genegeerd (wat hebben die Argentijnen een afschuwelijke smaak - gedurende de hele film waren de vrouwen gekleed in bikini´s en sm-pakjes en dat om een uur of 11 in de ochtend!) en de hele 19 uur uitgezeten. Het landschap bleef voor honderden kilometers tot aan Puerto Madryn hetzelfde: vlak, met grijs-groene struiken tot aan de horizon. Maar wat maken ze er weer een puinhoop van, afval wordt overal gewoon op straat gesmeten en in de bomen gewaaid. Dat was in Buenos AIres beter geregeld, waar de zogenoemde cartelones iedere nacht al het afval verzamelen en sorteren... niet bepaald een lekker baantje, maar het houdt de stad wel schoon.

Puerto Madryn is niet te vergelijken met Buenos Aires, eerder de buitenwijk van een Amerikaanse stad. En dan de zee. Heel mooi donkerblauw. Eindelijk weer wat zuurstof in de lucht.

En vandaag was dan de dag van de walvissen. Wat geweldig. Ze zijn zo nieuwsgierig dat ze gewoon naast de boot komen zwemmen en er onderdoor duiken. We hadden behoorlijk mazzel vandaag: het weer was perfect en geen enkele andere toeristenboot te zien. Ook op onze boot was het niet druk en het was echt rennen van voor naar achter en van links naar rechts om het beste zicht te hebben op alle walvissen. Ik heb er zeker een stuk of 10 gezien. Mijn dag kon niet meer stuk. Maar wel nog beter: na de boottrip gingen we met de bus naar het natuurgebied Peninsula Valdes. De eerste stop daar was een zeehonden/zeeleeuwen-baai. Zo mooi. Het hele donkerblauwe water en de luierende zeehonden. Die hebben het daar helemaal niet verkeerd. Gelukkig is het hier wel zo goed geregeld dat je ze niet kunt storen. Volgende stop was een pinguin-strand. Een paar pinguins waren helemaal naar boven geklommen naar het hek waar wij achter moesten blijven. Hoe ze dat gedaan hebben met die korte pootjes, is me een raadsel. Pinguins hobbelend voor je neus, pinguins voor je neus op hun nest, slapende slang in zijn eigen nest en een gordeldier met als modellen-ambitie. Alles zo dichtbij. De laatste stop was weer zeehonden en zeeleeuwen. Ze hebben wel de mooiste plekjes van de wereld gekozen daar, zeg. Hier had ik wel heel veel langer willen blijven. Maar goed, vandaag is de dag voorbij. Morgen weer een nieuwe, lange excursiedag.

x,

Linda

  • 12 November 2008 - 09:32

    Lon:

    O Lin,
    Wat ben jij toch een stoere chick!
    Jaloers!
    Maar, mijn reis naar Paraguay is gister geboekt :-P
    X Lon

  • 12 November 2008 - 16:23

    Jokie:

    Hi Lin,

    Klinkt allemaal fantastisch, geniet er met volle tuigen van. Veel liefs

  • 13 November 2008 - 10:59

    Romy:

    He Lin,

    il lees je berichtje voor aan mijn collega's en die gaven als tip jou te informeren over deze fantastische kantoordag. Weer een afgekeurde brief. Productiefout in een mailing etc. etc. Kortom weer een fijne dag. ben je al jaloers??? denk niet dat je ooit gaat wennen aaan deze bekrompenheid. Krijg echt zo de drang om weg te gaan uit dit gebouw.
    Nou meid geniet lekker x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 8842

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: