dolfijnen en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu dolfijnen en pinguins - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van lindabot - WaarBenJij.nu

dolfijnen en pinguins

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2008 | Argentinië, Puerto Madryn

Weer een geweldige dag in de natuur doorgebracht. Het is wel flink wat uurtjes in de auto zitten, maar dan heb je ook wat. Hoewel Argentinie er een puinhoop van maakt met al het rondzwervende afval, hebben ze het wel goed geregeld in de mooiste gebieden van Argentinie. Commercie, toerisme en natuur gaan perfect hand in hand. Alles perfect geregeld, niet zoveel toeristen en altijd met respect voor de dieren.

De dag begon met een boottrip op zoek naar dolfijnen. En zij waren blijkbaar op zoek naar ons, want ik heb er zo enorm veel gezien. Ik had de mazzel om op de punt te staan. Op een gegeven moment zwommen er meer dan 10 dolfijnen om me heen. En natuurlijk opspringen en water uitblazen. Ik kon ze bijna aanraken en het uitgeblazen water kon ik voelen. Zo dichtbij waren ze. Zucht, wat een ervaring. Ik kan niet geloven dat er maar 2 boten per dag dit dolfijnen gebied in gaan. En dan nog geen 20 toeristen per boot. Blijkbaar heeft het de Lonely planet nog niet gehaald. Gelukkig maar.

In de haven lagen overigens een stapeltje zeeleeuwen lekker te luieren. Gewoon tussen de boten in. Natuur en mensen gaan hier prima hand in hand.

Volgende stop was een pinguin-reservaat. Je loopt hier echt midden tussen 200.000 pinguins. Voor hun zijn wij de aapjes die langskomen en die ze kunnen bekijken, want zij vinden ons minstens zo interessant. Nog een paar dagen en dan komen de eieren uit, wat moet dat dan een mooi gezicht zijn. Zoveel pinguins in zo´n ongelofelijk mooi gebied. We zouden er maar een uur blijven, maar onze gids had dezelfde passie voor pinguins als wij, en we bleven er toch wel 3 uur. Lachen lachen lachen die pinguins en hun gehobbel. Echt weer een top dag gehad.

Vandaag nog 1 tripje naar de zeeleeuwen gepland en dan stap ik weer in de bus naar Buenos Aires om mijn volgende trip naar Salta te plannen.

Groetjes,

Linda

  • 13 November 2008 - 14:45

    Eline:

    Lin, wat klinkt dat allemaal ongelovelijk leuk! zou er bijna jaloers van worden... echt fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! dikke kus!

  • 15 November 2008 - 17:57

    Jos:

    Fantastisch wat je allemaal te zien krijgt en beleeft. Geniet ervan.

  • 16 November 2008 - 13:07

    Mirjam:

    Hoi Linda! Terwijl Sonja aan het werk is en ik eigenlijk moet leren, even jouw reisverslagen aan het lezen. Wauw, zeg dat doe je wel heel goed! Je beschrijft het ontzettend leuk. Geniet van deze tijd! Groet, Mirjam

  • 16 November 2008 - 20:49

    Papa:

    Prachtig, zoals je alles zo in detail vertelt. Ik ben heel benieuwd naar je verdere verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2009

On my way home

08 Januari 2009

Het einde in zicht, zucht.

04 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!

29 December 2008

Deel 3 van mijn reis

25 December 2008

Feliz navidad

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 8798

Voorgaande reizen:

02 November 2008 - 15 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: